Apo Kono Eh Jang.!!

Sunday, January 3, 2010

Hingga tiba hari itu....


Hingga tiba hari itu... sudahkah aku besedia, jika umur ku keterlanjuran... maka aku akan sampai kesana jua... bersediakah aku waktu itu.. melalui zaman2 mundur ku... atau mengecapi zaman gemilang?

cukup ke bekalan yg ku bawa.... harta? yg aku x punye... ilmu? bergunakah waktu itu... atau amal yg x penah ku kira berapa banyak nye.... banyak ke? Aku pun confius.... klu aku berharta.. sejauh mana bergunanye ketika itu... boleh ke ia membahgiakan hati ku.... klu aku berilmu.... dpt kah ia manfaat kan hari2 ku.. dan klu dpt ku kira amal ku.. dpt kah ia tenteramkan jiwa ku yg selalu kacau ini...
Masih kah dpt ku kecap kasih sayang bila tiba saat itu... atau aku akan ditinggalkan sepi, atau masih lg tercari-cari... masihkah ada makna cinta dari org yg tersayang.... atau pergi nye meninggalkan bayang-bayang... ahh! otak ku menjadi sempit bila kenangkan hari itu...
Hingga tiba hari itu.... akan ku kenang segala perjalanan ku, akan ku isi ruang2 kosong hari itu dengan... mengimbas suka-duka hari ini... tapi mampukah aku! bagaimana jika aku tidak bisa mengingatnya.... perlukah org mengingatkan aku? atau perlukah ku catitkan segalanya jika aku masih lagi mampu membaca coretan di hari itu...
Masih larat kah aku jika aku tiba di hari itu... seperti larat nya aku tika hari ini.... masih mampu kah aku tawan puncak gunung mcm hari ini, atau larat ke aku menyuap sesuap nasi ke mulut ku jika tiba hari itu.... perlukah org menyuapkan utk ku tika itu...
Hingga tiba hari itu... aku beserah!.. aku tahu aku x mampu.... menduga hari-hari ku, hanya pada Mu ku tahu.... Kau tempat kan lah kedamaian pada ku di hari itu... songsongkan sekali dengan ketenangan... moga aku bersedia utk meneruskan perjalanan.... ke alam Mu Illahi....
p/s: amacam... boleh sedih tak??? ahak ahak ahak







No comments:

Sudoku