Apo Kono Eh Jang.!!

Wednesday, January 13, 2010

Cite haNTu


Sesetgh dari kita mesti dah lalui pengalaman bersua dgn hantu kan... tapi ni aku nak cite pasal pangalaman aku sendiri... serammm!!! tapi yg peliknye masa tu aku x nampak hantu... mak aku yg nampak...
Cite bermula mcm ni... jeng3x !. satu mlm tu aku tgh betul2 boring.. aku x ingat plak ari apa... tapi yg pasti nye bukan ari kiamat.. keh3x. Aku pun lepak kat berandar rumah sambil melihat bulan yg penuh di awan.. dlm hati cakap "cantik bulan mlm ni.. air laut pasang penuh ni.."
sementara itu mak aku sedang cuci pinggan kat dapor... biasa le lepas dinner.. sambil berangan tu sambil tangan ku menggapai-gapai pokok2 yg ada berhampiran ngan ku...
Banyak yg ku angan kan... mcm mane nak jadi kaye... ada keta sukan.. awek cunnn !! bila nak dpt gi mancing kat Maldives.. mcm2 lah... lalu tiba-tiba aku perasan suasana mlm tu jadi sunyi sepi... mula-mula tu x ingat apa2 lagi... pas tu aku berbau wangi sayup2... je. tapi makin lama bau nya makin dekat plak... dan bulu roma aku pun meremang....
Aku rasa x sedap ati ni... aku pun panjang2 kan leher tengok kot2 ada apa2... lum sempat aku toleh ke kiri, pipi aku rasa mcm kena sentuh......
PANGGG!!!
Aduh sakitnya... lalu aku dengar suara mak aku menjerit... "HANTU ko!!!" aku pun tanye "mana hantu mak!!" "ko le hantu... abis pokok bunga aku ko kutil2... dah xde keje lain!!!" teriak mak aku... rupanya baru aku perasan, dlm dok berangan tadi.. x sedar tgn aku dah mengutil pokok2 bunga mak aku... abis penuh lantai dgn daun2 dan kelopak2 bunga kesanyangan mak aku... patut le mak aku bengang... dgn pipi yg pedih sebab dah kena lempang ngan mak... aku pun amik penyapu... kemas kan semua sampah pokok bunga mak aku...
Itu le cite hantu aku... amacam SERAMMMM..???? klu ko nak jadi hantu... ko buat le pe'el mcm aku... peh pedih kena penampar jepun mak ko tau...

4 comments:

ASaDa RyutaRo said...

hahaha... mengong.. punya xcited aku baca.. hahaha.. hambik ko.. siap kena lempang lagi..

[asam]pedas said...

hahaha tipah tertipu~

Ema Teddy said...

hantu punye black!!
ingatkan seram sgt td...ceh ;p

Black: said...

korang betiga tau.. sbb tu le mak aku je yg nampak hantu tu... aku x nampak... ahak3x

Sudoku