Apo Kono Eh Jang.!!

Tuesday, February 16, 2010

Oh! Bunga Ros...


Percuma cantik mu..
Jika hanya untuk dipandang..
Percuma harum mu...
Jika kau hanya boleh ku hidu dari kejauhan..
Diri mu megah warna mu indah..
Hanya sayang kau tak boleh ku sentuh..
Duri mu penghalang kasih ku pada mu...
Terluka lah aku jika mendekati mu..
Apakah itu yang kau ingin kan...
Erti cinta mu yang sebenar..
Berdarah luka hati ku lara...
Jemari ku masih berdarah...
Dirobek duri mu.. kau akur..
Sampai bilakah kita ini..
Hanya saling berpandangan dari kejauhan..
Kini kau layu terkulai di atas tangkai..
Namun kau tetap harum ku cium..
Kelopak mu rebah.. warna mu pudar..
Hati ku seakan kau bawa bersama..
Kau ku biarkan di pinggiran..
Menghiasi taman syurgawi...
Walau indah mu tidak seperti dulu...
Kau lah bunga ros ku abadi...
p/s: ilham dari pokok bunga mak aku

10 comments:

NiNa' said...

oooooooooo

ini blog wirdah said...

aku la bunga ros tu...kuikuikui :)

Cik Biol said...

tak nak terluka tukar arr bunga lain..bunga raya..bunga taik ayam.. x dak duri aku rasa arr kekeke

RaMa2UnGU said...

Peerrrghh..cam mode jiwang2 jek...

Black: said...

Nina~ tutup mulut tu.. nnt masuk lalat.. ahak3x

Black: said...

wirdah~ko ke bunga ros tu.. yeepii!!

Black: said...

Cikyol~terluka itu indah.. chewahh

Black: said...

rama2unggu~bukan jiwang aaa.. feeling nama nye.. kalis!!!

shameel Iskandar said...

dalam maksudnye Black. Ade maksud tersirat ke.... Tapikn bila petik mawar/ros kenalah petik durinya sekali. Mesti terima harumnya mawar/ros dan tajamnya duri

Black: said...

shameel~xde dlm pun.. saje22 gatal jari ni nak taip.. mak aku pakai gunting je.. pastu tangan pakai glove.. slamat

Sudoku