Apo Kono Eh Jang.!!

Friday, February 12, 2010

14hb Feb... ari ahad ni.. ari yg sgt femos bagi mereka22 yg tengah hangat berkasih sayang... betul ke.. ari ni xde coti umum ke... mcm ari raya je bunyi nye... korang tau ke nak wat apa pada ari tu... klu aku le.. ari tu mmg sesuai gi merempit.. mlm minggu plak tu... tapi nak stori ngan korang le... khutbah jumaat ari ni pun ada cite pasal valentine day ni... meh aku stori jap,

Korang tau ke apa valentine tu... menurut khatib yg membaca khutbah ckp... dia adalah seorang paderi di zaman rome yg sgt kuat dgn dakwah nya... pangkat dia pun bleh tahan le.. cuma lum jadi pope kot.. aku pun x tau le... tapi dia ni sgt kuat mendakwah tentang agama kristian nye... dan sgt baik.. dgn keramahan dan lemah lembut sikap dia ni.. maka ramai yg menghormati nya dan sgt sayangkan beliau...


Maka femus le dia ni... bila dah femus tu biasak le.. mmg ramai peminat nya... peminat22 ni plak mmg fanatik.. korang nengok je le peminat22 artis22 tu.. giler22.. tapi mahluk Tuhan.. sifat nya x kekal.. sampai seru.. kembali le kita mengadap Nya.. sama le ngan si valentine ni... maka meninggal le dia.. dan bersedih le peminat22 fanatik beliau ni... ala-ala MJ le..

Oleh itu.. atas rasa sedih yg amat sgt.. mereka pun meratap dan meratap... dlm reramai tu ada le plak fan club yg bersetuju utk mengenang ari kematian si valentine ni... dgn mengadakan satu ari keramaian.. mcm cite "ali baba bujang lapok" daa... kasim baba ckp ngan ketua penyamun tu sbelum dia kena penggal " ko mesti menghormati ari mati aku... dgn mengadakan satu ari public holiday"...

Di sbb kan sikap si valentine ni yg baik ati dan penyayang.. maka ari perayaan tu pun bertema kan kasih sayang... itu le mula nye valentine day ni... valentine tu di ambil sempena nama paderi tu le... dlm khutbah jumaat tadi gak ada mengata.. perayaan ini semmg nye tidak sesuai dirayakan oleh org22 islam... hukum nye haram... aku ulang lagi... hukum nya haram !!!!

Aku tau ada sesetgh kita akan mengatakan.. "ala kita org sambut je.. niat kita lain.. bukan kita nak tukau agama"... tul tak.??. jgn beb.. klu niat tu sipi22 pun jgn.. jgn le di sbb kan benda22 mcm ni.. akidah kita runtuh... ckp22 cam tu sama le dgn org22 kita yg keje kt pub22 tu.. bila kita tanya dia.. "saya keje tuang arak je... tapi saya tak minum".. atau pun drebar lori arak tu... ish3x

Dah banyak aku merapu ni... aku pesan kt diri aku dan korang diluar sana supaya jgn le kita terpesong... hanya kerana adat22 kebudayaan yg tidak di syarat kan oleh agama kita... semoga segala keje amal dan ibadah kita akan direstui oleh Nya...

w'salam..

14 comments:

Mr. Windu said...

Beautiful blog, nice post.... I had been make blog... on http://mrwindu.com

Cik Biol said...

weh aku x penah sambut pun hahhaha

zaradgreat said...

betul2!
ala
sambut je lah hari lain
takkan nak 14feb je kot
lorat je.
hahahhaha

Black: said...

mr windu~yes bro..just visit ur blog.. it nice too

Black: said...

cikyol~bagus le.. kite sambut maulidul rasul je.. kekasih Allah

Black: said...

zaradgreat~kita sambut ari-ari... baru fun.

shameel Iskandar said...

dalam islam setiap hari adalah utk berkasih sayang krn Allah itu Maha pengasih dan Maha penyayang

++***hana zaty**++ said...

sokong shameel!~~ngeeeeee

mari berkasih sayanggggg~~heehehee

Al-Faizal said...

salam..bagus black, aku support ko....benci aku bdk skg yg sambut gak benda bodoh tu, silkap2 disudahi dgn berzina... aku terharu sangat2 tahun nie tarikh lahir aku jatuh pada 26 feb 2010...hari yg sama ulangtahun kewafatan rasul junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W...tq 4 that post...

Black: said...

shameel~suratul asr... caye le

Black: said...

Cik Hana@ yopie~mari3x... jgn tak mari.. ahak3x

Black: said...

Pejal~emo nampak.. jgn benci22.. x baik.. sepatut nye le kite sama22 doa kan bebudak ni supaya kembali ke jln yg benar.. amin

NiNa' said...

haram.... x penah sambut pon..

Black: said...

nina~klu sambut pun haram gak.. ahak3x

Sudoku