Apo Kono Eh Jang.!!

Thursday, March 25, 2010

Kalau le Malaysia ku cam...??

Aku sungguh terharu bila aku tebaca satu keratan berita di Harian Metro ari tu.... korang nak tau pasal apa..??? Mari aku cite kan ok...

Metro; Rabu, 24 Mac 2010

BRUNEI LEBIH TAKUT LAKNAT ALLAH
Bandar Seri Begawan (Brunei): Menteri Hal Ehwal Agama Brunei, Zain Serudin menolak usul ahli Parlimen, Goh King Chin supaya zon khas jual beli arak diwujudkan untuk pelancong bukan islam.

Zain menegaskan, andai ia diwujudkan, Brunei yang mengharamkan penjualan arak pasti dilaknat Tuhan. "Yang paling kami takuti ialah laknat Allah. LaknatNya bukan pada mereka yang melakukannya sahaja tapi semua yang berada di negara ini."

"Pelancong yang ingin minum arak boleh minum di negara mereka. Hari ini mereka mahu zon arak, lepas ini mungkin zon pelacuran, kasino. Kami perlu tolak semuanya dan kekalkan kemakmuran." tegasnya - AP

....hai kan cantik klu Malaysia ku cam...???

w'salam...

12 comments:

Miss ... said...

:) ~sambil angkat2 kening~ nite2 black hehe

Black: said...

nnt kita borak ye..

RaMa2UnGU said...

hmm..betul tu..kalau la malaysia ni bt tindakan mcm brunei tu takde kot masalah sosial belambak...

NuRul said...

adakah msia sudah terlambat ish ish..rasa nak duk brunie pulak

Black: said...

rama2ungu~agak22 ko le..???

Black: said...

nurul~ aku nak ikut boley..!! ahak3x

Lepat Pisang said...

Lepat setuju sangt tindakan Brunei pasal arak dan segala benda haram di muka bumi ni...Sepatutnya Malaysia follow Brunei..ni tak kedai arak bukak,klb malam bukak,bela babi dibenarkan...macam mana nak tenang dan damai?hee..he...

edda(",) said...

bagus2.. malaysia??

PiNk ButTeRfLy said...

gempak!!!

ni baru la le panggil negara Islam.

mesia ni takat sembang lebat je pasal negara Islam la majoriti umat Islam la ape la tapi takat dalam perlembagaan je la.

mesti ade orang beragama lain kat brunei, tak kecoh pun. salute!

Nurul Farhana said...

salam singgah.

sokong sangat², bagusnye kalo malaysia pun macam ni...tapi, sebaliknye... =[

Uncle Limau said...

btol2 uncle pon skong..

mystory said...

semoga negara kita juga mampu jadi seperti brunei yg sgt patuh dgn titah dari allah

Sudoku