Apo Kono Eh Jang.!!

Saturday, August 28, 2010

"Selamat Hari Kebangsaan ke-53"

Di dalam kita mengerjakan ibadah pose dlm bulan Ramadhan ni... jgn plak kita lupa kita ni berada di dalam bulan Ogos jugak.. dah tak reti22 lagi.. Bulan Kemerdekaan ni.. haa dah kibar Jalur Gemilang ke lum ??? takde sponsor.??? ye ke.. nak kena tunggu sponsor ke baru nak pasang.. heran kan ?? slalu ada kempen BUlan Kemerdekaan ni dan bagi Jalur Gemilang banyak22.. tapi tahun ni cam takde je.. kan ??

Jadi tak yah ke sambut Hari Kemerdekaan pada tahun ni...!!!!
Hoi.. jgn mcm tu.. ada kempen ke takde kempen ke.. kita kena sambut gak hari bersejarah ni.. takkan nak tunggu bendera subsidi je baru nak kibar beb... pegi belilah.. kat kedai buku banyak.. murah je beb.. klu nak tahan lama cari yg standard sikit laa... baru bole simpan lama..

Aku nak share satu story.. kat berita TV3 ari tu.. di sekitar bandaraya KL... adalah mamat reporter ni buat survey duduk kat jejatas peratikan kereta lalu-lalang kat bawah.. dia kata dah dekat 3 jam duduk kat situ.. tapi takde satu keta pun pasang Jalur Gemilang.. adalah 2 buah teksi je yg semangat sikit... Apa dah jadi ni beb..!! diaorang ni dah takde semangat patriotik lagi ke.??? bukan ke slalu nye time cam ni dah meriah dgn keta22, lori22, bas22 berhias dgn Jalur Gemilang.

Aku harap lah kita ni tak ilang semangat Kemerdekaan ni.. bukan senang ooo nak jadi sebuah negara yg merdeka cam kita ni.. cuba kita imbau balik sejak kita di jajah oleh Portugis pada tahun 1511 dulu sampai le kita di merdeka kan pada tahun 1957.. lama tu wooo... ramai perwira22 yg telah bekorban nyawa.. nyawa tu beb.. bukan wang ringgit.. harta bole cari.. nyawa tiada galang ganti.... 

Jadi, bila tiba zaman kita ni.. takkan le kita nak buat dono je.. takde ke sedikit perasaan untuk mengenang jasa pahlawan22 yg telah berjasa pada kita semua ni... Mari le kita sama-sama kibarkan Jalur Gemilang sebagai tanda mengenang jasa22 mereka ini yg tidak terbalas oleh apa pun..

Oleh itu, aku nak ajak blogger22 se Malaysia semua... kita kibarkan Jalur Gemilang ini pada laman blog masing22 tanda semangat kita 1 Malaysia... aku dah buat dah.. korang bila lagi.???

5 comments:

faizalfretless said...

agak2 sebelum ni penah tersaing pose tak 31ogos sblm ni black>?

ape2 jer said...

hikss baik en black i try la jd patriotik keh3

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

beli rokok boleh..

nk beli bendera pon susah...

kan?

amira zakiah said...

merdeka...merdeka...merdeka...!

elwenes said...

merdeka bukan sekadar di luar tapi di dlm hati kita..:) salam merdeka

Sudoku