Apo Kono Eh Jang.!!

Tuesday, August 24, 2010

~Betul ke setan Kena rantai~

 Aiseyman... betul ke diorang ni cakap setan dan koncu22 nye dah kena rantai.. dalam bulan pose ni ... ye ke.. ?? bulan lain setan tak kena rantai ke... Kat mana ha si setan ni kena rantai... aku dengo ada yg cakap kat dasar laut.. ada cakap kat atas langit.. gunung le dalam tandas le.. tapi klu betul si setan ni kena rantai bagus le kan... slamat pose aku tak kena kacau... apa tujuan dia kena rantai pada bulan pose ni je...???

Haa.. sebenor nye bukan itu yg aku nak mengomelkan kali ni.. aku nak ajak korang sama22 renungkan.. agak22 ko lah si setan ni nangis tak klu kena rantai.. dah nama pun setan.. mana tau nangis ye tak.. tapi la kan klu zaman nabi dulu22 mungkin le dia ni nangis meraung22 sbb bila dah kena rantai tu.. tak boleh lah nak sesatkan orang lagi... tapi.. zaman kita ni.. aku rasa setan ni kena rantai dgn tak kena rantai sama aje.. apa pendapat korang...

Ye la.. cuba korang dengar cite22 pelik skarang ni cukup banyak.. klu cite org tak pose ni tak yah cakap laa.. surat khabo pun dah malas nak siar.. ni siap ada lg yg kutuk bulan pose lg plak tu.. ada la mamat tu kat fb yg aku dengo dia dok kutuk bulan pose ni siap maki22 lg.. nama dia bukan main sedap lg.. klu di translate kan bunyi mcm org22 yg beriman la.. tapi perangai sama mcm yg kena rantai tu jugak.. siap nak tulis kitab nak buat ajaran sesat lg.. ada pengikut plak tu.. hish !!

Kes buang bayi time22 bulan pose ni ari22 ada.. sampai kat hospital pun diaorang bole buang si bayi ni.. kenapa la singkat betul otak diorang ni kan.. org time bula pose ni le nak kumpul22 kan pahala.. ni tidak siap nak buang lg.. hampeh !

~sekadar gambar hiasan~
Kelab22 dangdut tak tutup plak bulan pose ni.. tapi kedai22 makan diarah tutup.. ape kehey.. ape kehey !! dan klu dah tak tutup tu.. ada le yg berkunjung ke situ ye dak.. klu di tukar mondes operasi nya buat solat terawih ke tak pe la jugak kan.. dan yg berkunjung tu bukan org lain.. jenis22 yg siang ari nya pose le tu.. ntah pose ke tak..?? malas nak komen.. blum nak cite kes rumah urut.. kedai nombor ekor.. dan ntah apa22 lagi le...



~sekadar gambar hiasan~
Ni satu lg kes... klu pegi bazaar ramadhan time nak cari kuih ke.. lauk ke.. punye le ramai org.. dah ramai tu tak pasal la.. tapi cik kak oi.. jaga la dressing tu.. tau la baru balik opis.. klu ye pun time bulan pose ni pakai le yg sopan22 sikit.. ni tidak.. imam masjid pun bole terpaling batang leher... cuba korang pikir..tengok kuih22 yg mengiurkan tu pun dah kira satu godaan.. ni kan plak tengok daging22 fresh... susut pahala pose aku yg kumpul sejak subuh tadi.. keh keh keh.. kalau tak nengok.. tak patut plak kan.. barang free bukan kena cas ape22.

Dan akhir nya berjaya la si setan ni dan ahli22 nya menyesatkan kita sume.. aku rasa dia kena rantai pun dia bole gelak guling22 lagi.. sbb.. tak guna dia kena rantai... klu dia bole remote dari dalam lokap.. dan sebenor nye.. keje22 menyesatkan manusia ni pun dia dah tak yah susah22 nak buat sorang22.. dia pun dah ada  multi-level marketing (MLM) dia sendiri.... siap le korang yg jadi tali barut mamat ni... Malaikat dok perati kan je tu.. sapa le yg dpt pangkat paling kanan skali.. dpt keta mewah free.. kaler api neraka lagi ko.

Aku sebenor nya sayang kan agama dan bangsa ku... dan aku rasa korang pun sama cam aku gak.. jadi di bulan yg penuh dgn kelebihan dan rahmat ini.. aku menyeru sekalian umat Nabi Muhamad sume.. sama22 kita berdoa agar kita dan mereka22 ini diberikan hidayah dan taufik supaya kembali kejln yg di rahmati ole Nya... Jangan biarkan kudis22 ini menjadi barah sebelum ia nya payah untuk di ubati lagi..

Dan akhir skali aku teringat pesan ustaz yg buat ceramah kat masjid kg aku ni... dia kata.. untuk masuk syurga kita perlu dua perkara asas... iaitu mendapat keredhaan Allah dan mendapat keredhaan Ibubapa dan segala amal ibadah kita itu adalah jln utk mendptkan kedua22 perkara itu tadi... amin !!!!!!

.... ustaz "black" melaporkan dari Khandaha..utk buletin utama tv felda.. yezzza !

7 comments:

Miss ... said...

black bile jadi ustaz weh ekeke..eh ko pegi bazar x yah la pandang2 kiri kanan ko fokus kt ape yg ko nak beli je..pastu blah cpt2 hehe..show free tu x yah la tgk k lalala

Black: said...

baru smalam amik kursus ustaz ni.. ahak3x

GaDis CoMeL said...

setan kena rantai pun, tp masih ada org buat jahat jgk. bukan salah setan jgk sebenarnya. harharhar

YuSeNzE - KniGhT said...

saya suka melihat gambar2 hiasan di sini.. adakah ini godaan syaitan atau godaan nafsu semata2.. hahha..

Black: said...

gadis comel~ salah setan gak.. klu setan takde.. sume org jadi alim.. ahak3x

Black: said...

yus~ aku pun sama.. ahak3x

Mario said...

malam ni goreng pisang jgn lupa...ahak ahak

Sudoku