Apo Kono Eh Jang.!!

Monday, August 23, 2010

~Belajar niat Puasa~

Ye tak ye.. dah dekat separuh ramadhan dah ni kan... baru teringat betul ke niat puasa aku ni.. lafaz niat ngan niat dlm ati tu selari ke.. keh keh keh.. ke ko niat pose sekerat ari je.. patut le bila sampai tgh ari je.. ko dah tak larat.. maklum le pose tu setahun skali.. lafaz niat bahasa arab tu tak brapa nak hafal laaa... niat dlm ati tu pakai tibai aje.. janji ada niatkan pose dlm bulan ramadhan... fardu.. kerana Allah Taala.. ye tak...???

Haa.. ini aku kasi satu formula baru untuk korang ingat lafaz niat pose ni sampai bila22... dan ia boleh di wariskan pada anak22 korang jugak.. check it out.!!!



Amacam ok tak formula ni... kaedah pembelajaran yg baru utk menghafal.. slamat mencoba laaa...

11 comments:

Stubborn Gurl said...

hatoi..patutnye entry ni 1ramadhan kene post..ni dah 13ramadhan dh ni..huhu..
xpe2..bgus2 sbb wat entry camni..
t leh wat entry doa buke pose lak ye..huhu

Black: said...

buka pose baca bismillah je.. pastu.. TERKAMMM !!!!

Pirate KL said...

bagus!

kulop ludin said...

great sharing!!

Miss ... said...

kekeke aku x penah hafal adeh :)

Rama2Ungu said...

hahaha...bagus22.... methodology zmn skarang...

Rama2Ungu said...

hahaha...bagus22.... methodology zmn skarang...

Black: said...

pirate kl~ setuju..

Black: said...

pasti sukses encik kulop ludin kan.. yezz

Black: said...

lepas ni ko pasti akan hafal cik yol.. guna fomula aku tu.. ahak3x

Black: said...

rama2ungu~berkesan... pasti berkesan.. ahak3x

Sudoku