Apo Kono Eh Jang.!!

Thursday, October 14, 2010

Jom Berangan-angan..

Aku rasa semua org pernah berangan-angan... tak kira usia, bebudak ke remaja ke.. wa'ima org tua pun mesti pernah berangan-angan... Apa pekdah nya berangan ni agak nye..

Mula22 jom kita mendefinasikan dulu perkataan angan-angan ini... Menurut kamus universiti black keluaran aku... Perkataan angan-angan itu bermaksud "korang bayangkan sesuatu benda yg mungkin korang tak boleh dpt pada masa tu... dan mungkin seumur hidup pun korang memang tak kan dpt benda tu.." Sebab itu korang berangan..

Contoh nya mcm berangan-angan utk menjadi jutawan.. padahal pada masa tu korang memang tgh sengkek.. papa kedana.. hidup mcm ayam (kiasan je).. jadi mana mungkin korang boleh jadi jutawan kan.. dan aku ingat.. kalau setakat kerja makan gaji ni.. sampai bila22 pun takkan jadi jutawan punye..

Tapi ada juga yg menjadi kenyataan.. mcm kalau angan-angan nak couple ngan Rozita Che Wan katakan... (tgh meletop masa ni tu hoi..) masa ni mungkin le tak nampak jln nye lagi.. tapi mungkin kalau kau slalu call dia ke.. sms dia ke.. lama22 mungkin kau dpt couple ngan dia jugak kan...

Rozita Che Wan
Org kata dari angan-angan akan jadi cita-cita.. dan dari cita-cita akan menjadi azam.. dan dari azam akan menghasilkan kejayaan... apa kata survey..?? Aku rasa ada benar nya.. Setiap pencapaian yg korang kecapi skarang ni mungkin bermula dari angan-angan korang.. contoh nya kawan skolah aku dulu... masa duduk asrama dulu dia pernah operate bisul kan punggung aku.. pakai pisau lipat je.. skarang ni dah jadi doktor pakar pun.. walaupun dia pakar mata dan bukan nya pakar bisul.. tapi doktor le jugak.

Tapi ada juga kejayaan yg di kecapi tersimpang sedikit dari apa yg di angan-angan kan.. kita ambil contoh doktor lagi.. mengikut kajian aku le.. ramai rakyat M'sia ni yg berangan-angan utk menjadi doktor.. tetapi bila dah besor jadi "doktor peribadi"... enjek diri sendiri je.. doktor jenis ini tak boleh digunakan utk mengubati org.. bahkan dia sendiri yg berkehendak kan ubat.. betol tak..?? Haa.. doktor jugak kan!

Kat opis slalu tak korang kena tegur ngan bos.. "Kau ni kalau buat keje.. berangan!". Maksud nya buat keje tak bersungguh atau main22 buat keje.. Mungkin masa buat keje tu kita tgh leka membayangkan sesuatu yg di luar lingkungan keje kita.. mcm tgh22 menaip tu korang bayang kan Rozita Che Wan pakai baju warna merah seksi.. duduk peratikan korang... dia senyum sambil mata menjeling manja...pastu keje kemana.. menaip pun kemana... hahaha!!!

Kata atok aku.. org kuat berangan ni.. org yg takde matlamat.. asyik berangan je tak kesudah nya... satu keje pun tak boleh siap.. ye la kalau dah kuat sgt berangan nye.. asyik termenung je.. nak buat keje apa.. ada tu kalau dah asyik berangan, panggil nama pun tak dengor...

Anak dara dulu22 ditegah berangan-angan bila memasak di dapur.. nanti dpt laki tua kata nya.. ye ke.??? yg ni aku tak buat kajian.. sebab aku bukan pompuan.. tapi skarang ni pun ramai aku peratikan pompuan muda kawin ngan lelaki tua.. kalau stakat abg jem kat radio sinar.fm tu.. ramai lagi awex22 talipon nak mengurat.. Yg nak jadi isteri22 muda VVIP pun tidak kurang ramai nya... Mungkin ada betol nya larangan tu kan..

Kesimpulan nya.. kalau nak berangan-angan ni.. berpada-pada la sedikit.. dan tengok jugak waktu yg sesuai utk berangan-angan.. jgn jadi mcm Mat Jenin tu.. mati dek kerana angan-angan nya... 
 
Sekian...

14 comments:

d_LA said...

tgh berangan ni bile la bley cash out duit encek nuff ni :)

cik panadol said...

berangan wat kite lg semangat nk usaha dapatkan apa yg kite angankan tu...

Miss ... said...

eleh rozita che wan je org lain x de ke wakakaka

Mario said...

aku report!!!ekeke

Black: said...

d_La~ko tunggu le bila dh sejuta sok.. ko cash out kan.. ahak3x

Black: said...

cik panadol~aku klu dh berangan.. pastu terus lelap..zzzzz

Black: said...

Miss~ko jeles haa... (ehem!)

Black: said...

Mario~klu dh reporter tu.. mmg mereport je le keje nye.. ahak3x

hani said...

semua org mesti ada angan2..
klu kita dapat hidup dngan org yg kita sayang ..emm..itu la angan2

Black: said...

bonda~klu la angan22 jadi kenyataan..emmm

Rowena Chasez said...

ohhh..
so, kira tak salah laa kan nak berangan kawen ngn anuar zain..
sbb dari angan2, jdi laa cita2..
pastu keazaman..
yess!
skrg mmg berazam nak tackle anuar zain..
kau rasa mampu tak aku?
wish me luck ek..:P

Black: said...

Rowena Chasez~aku sokong azam ko tu.. moga22 le berjaya.. ahak3x

pA'Az dA fAzZy said...

ske berangan klau xdpt tido,ps2 confirm tdo smpai esk pg ngn angan2 tu skali..kehkehkeh..

Black: said...

pA'Az dA fAzZy~ aku suka kira kambing sbelum tido... ahak3x

Sudoku