Apo Kono Eh Jang.!!

Saturday, October 2, 2010

Harga Rokok Naik Esok


PETALING JAYA: Mulai Isnin ini, harga rokok dijangka meningkat sebanyak 70 sen bagi satu pek 20 batang rokok. Menurut laporan media berbahasa Cina, semua pek 20 batang rokok yang dijual pada harga RM9.30 sekarang, akan berharga RM10 satu pek.


Menurut sumber, kenaikan harga sebanyak 70 sen itu ialah salah satu kenaikan harga tertinggi untuk rokok. Sebelum ini, kenaikan harga rokok adalah antara 10 sen hingga 30 sen. Pek rokok bergred tinggi dijangka berharga RM14. Sumber menjangkakan kenaikan harga itu akan menyebabkan jualan rokok menurun sebanyak 10 peratus.

Abis laa.. mengeluh lagi la perokok-perokok negara.. klu sehari RM10, sepuluh hari dah RM100.. sebulan dok ada RM300.. setahun ??? 365 hari kali RM10 = RM3,650, aik!!!..... masih diparas tahap mampu bayar ni..


14 comments:

p[A]n[A]d[0]L© said...

btl ker brita nie?
alhamdulillah..

alang2 gak tue kalo nek 70sen jer..
naikkn ar lg p 2rm ker 5rm ker..

Rama2Ungu said...

kalau betul bagus la...

hani said...

sibuk la juga...
asyik g open house je..
bila dah kenyang mata pun main la peranan..he3.. habis duit kat rokok je la..

Black: said...

Panadol~amboi hang.. sikit-sikit le klu nak naik pun.. mcm harga minyak petrol gak.. ahak3x

Black: said...

Rama2ungu~apa yg bagus nya..??? beli tetap beli nyer..

Black: said...

Bonda~ nak minta kerajaan naik gaji plak.. ahak3x

wachak said...

Isap rokok daun jerk. Jimat ckit ... he33

azhar said...

bukan cam ni caranyer nak suh org berenti merokok...perokok tetap bli rokok...yg untung sape kerajaan gak..penyeludupan akan lebih berleluasa lepas ni...kerajaan kena serius fikir cam mana pulihkan perokok nak selamatkn diorang....

Black: said...

wachak~laris le pengusaha daun nipah lepas ni.. ahak3x

Black: said...

azhar~klu lah harga rokok sekotak jejak RM100... mak oi! bole masuk golongan elit perokok22 semua.. hahaha

WAHIDA ALIAS said...

rmi jugak yg x senang dudok bile dgr harge rokok naek..

Black: said...

wahida alias~ bukan takat ramai je.. berjuta juta juta... termasok le aku.. adusss !!!

ctpayong said...

hello tuan2 & puan2 mahu tahu apa kata perokok tegar :

ada aku kesah!!! sakit hati dibuatnya lagi ada kalau cerita pasal rokok ni

Miss ... said...

naik la byk mana pun ada gak org isap rokok nanti cerut pun hahaha..ekekeke

Sudoku