Apo Kono Eh Jang.!!

Friday, April 16, 2010

Cite Kuching....!!!

Klu org ade cite kucing.. aku pun ade cite kucing.. ahak3x, apa korang ingat korang je tau bubuh muka kucing korang.. haa ni aku plak nak bubuh gambo kucing.. tapi bukan kucing aku laa... cite nye cam ni.. jeng jeng jeng..

Masa gi mancing ari tu.. aku tlah terpandang satu makcik kucing ni tgh dok sempoi kt jeti.. bila aku renung22.. aku nengok muka dia cam sayu je.. termenung jauh laa katakan.. jadi hati aku pun terpanggil utk mendekati dia ni.. sampai je dekat dia.. aku trus bagi salam dan sapa dia.."salam mekom makcik.. watpe ?", aku sesaje tanya.. "mekom salam nak.. tgh mengenang masa depan..", dia jawab.. "makcik ni org cni ke..??", aku tanye lg.. "rumah makcik kt mana.. dah lama ke duduk kt cni.??", pertanyaan aku bertubi22.. senang skali tanya je.. klu tanye banyak kali kang.. mau kena cakau plak.. ahak3x, "makcik bukan org cni.. tapi duduk cni dah lama.. sejak dari anak dara lg..". Waa ko.. kira dah jadi penduduk mastautin le ni.. "mana keluarga makcik yg lain.. pakcik keje ke.. anak22 mana..??", pertanyaan aku selanjut nya.. tetiba aje makcik tu jadi sayu dan dlm redup mata nya dia menjawab..

"Ini lah yg membuatkan makcik melepak kt jeti ni.. merenung nasib makcik.. nak, pakcik ko dah lama pergi tinggalkan makcik.. ntah kemana.. ikut betina lain agak nye... anak22 makcik semuanye dah berhijrah ke kota cari keje gomen.. sorang pun x nak duduk kt kampung ni.. diorang kata kt kampung xde ape22 duit pun payah.. stakat memukat ikan x brapa sen je duit nye.. yg bongsu dulu dah meninggal terjun sungai.. kata org kampung dia geram nengok ikan lumba22 lalu.. dia cuba terkam.. ingat bole tangkap buat laut.. tau22 je kena heret masuk trus dlm laut... tinggal lah makcik sorang22 nak..", cian aku dengo cite makcik ni.. "diorang x balik ke jengok makcik..??", aku tanye..


"ko tau22 je le klu dah keje tu.. manjang je sibuk nye.. mcm22 alasan bila tanye.. x bole coti le, bos x approve coti le, coti beku le, klu coti xde gaji le... ngalah PM plak.. ari raya pun coti se ari je..", "ko ni gi mancing ade plak coti ko..??", skali makcik tu tanye aku da... "Skali-skala je makcik... itu pun tipu bos cakap nenek saya nak kahwin",.. Lama gak aku interbiew makcik tu.. last skali makcik tu sempat pesan kt aku.. dia kata "nak.. ko klu mcm mana sibuk pun keje.. jgn lupa jengok mak ayah ko kt kampung masa diorang masih ada lg... klu dah xde sok ko nyesal...",.. "iye.. makcik, bole saya amik gambo makcik tak..?? buat kenangan", "bole.. tapi x seksi le.. klu dulu22 masa makcik muda ko amik gambo makcik.. meletop..!!!", sebelum aku chow.. aku campak ikan semilang sekor utk makcik tu.. nak bagi duit takut dia x tau guna..


Cam tu le cite nye... moral of the story... klu korang rasa sunyi dan sepi... tolong jgn cakap ngan kucing.. ahak ahak ahak ahak..!!!!

wachaaa...

9 comments:

Miss ... said...

hahaha apsal ko x rembat je makcik kucing tu? pandai nyembang tu..klu aku mmg rembat wat member borak2 ekeke

asked said...

mcm sengal je ckp ngn menatang ..

Black: said...

miss~aku cian je kt dia..

Black: said...

asked~betul betul betul..

NuRul said...

dah kenapa ko??bukan makcik tu tengah mengandung ke?aku rasa kaukena tipulah hahahha

Black: said...

x laa.. dia steady je aku nengok.. mata ko yg kero kot.. ahak3x

++***hana zaty**++ said...

makcik tu nmpk mude seyh!~~perhh..law hana tnye rahsie awek mude...kikikiki

Black: said...

biasa aaa.. org kg mmg awet muda nyer.. makan ulam lebih tu.. ahak3x

Legasi Piston Pecah said...

entah faham ke tak kalau cakap dengan kucing..dia cuma taw mengiow..

Sudoku