Apo Kono Eh Jang.!!

Saturday, August 28, 2010

~Iklan Merdeka Petronas 2010~


true strength lies within our hearts

"Selamat Hari Kebangsaan ke-53"

Di dalam kita mengerjakan ibadah pose dlm bulan Ramadhan ni... jgn plak kita lupa kita ni berada di dalam bulan Ogos jugak.. dah tak reti22 lagi.. Bulan Kemerdekaan ni.. haa dah kibar Jalur Gemilang ke lum ??? takde sponsor.??? ye ke.. nak kena tunggu sponsor ke baru nak pasang.. heran kan ?? slalu ada kempen BUlan Kemerdekaan ni dan bagi Jalur Gemilang banyak22.. tapi tahun ni cam takde je.. kan ??

Jadi tak yah ke sambut Hari Kemerdekaan pada tahun ni...!!!!

Thursday, August 26, 2010

~Rina Rahman - Hidup dan Kesedaran~


video

hidup mu ibarat daun..
segar hijau menumpang ranting..
siang berpanas.. malam berembun..
warna hijau mu kan berganti kuning..

hidup mu semusim alam..
terang gelap bertukar-ganti..
jangan diri mu lemas di daratan..
haus dahaga di telaga budi..

chorus:
harus lah engkau mengerti..
hidup dengan kenyataan..
harus lah kau menginsafi..
sebagai satu kesedaran..

carilah jalan yang benar..
jangan hidup diburu dosa..
jujur dan ikhlas.. yakin dan sabar..
jadi pelita di sepanjang masa..
(ulang dari chorus..)

semoga apa yg di sampai kan menjadi pedoman buat kita sume.. chewah !!!

Tuesday, August 24, 2010

~Betul ke setan Kena rantai~

 Aiseyman... betul ke diorang ni cakap setan dan koncu22 nye dah kena rantai.. dalam bulan pose ni ... ye ke.. ?? bulan lain setan tak kena rantai ke... Kat mana ha si setan ni kena rantai... aku dengo ada yg cakap kat dasar laut.. ada cakap kat atas langit.. gunung le dalam tandas le.. tapi klu betul si setan ni kena rantai bagus le kan... slamat pose aku tak kena kacau... apa tujuan dia kena rantai pada bulan pose ni je...???

Haa.. sebenor nye bukan itu yg aku nak mengomelkan kali ni.. aku nak ajak korang sama22 renungkan.. agak22 ko lah si setan ni nangis tak klu kena rantai.. dah nama pun setan.. mana tau nangis ye tak.. tapi la kan klu zaman nabi dulu22 mungkin le dia ni nangis meraung22 sbb bila dah kena rantai tu.. tak boleh lah nak sesatkan orang lagi... tapi.. zaman kita ni.. aku rasa setan ni kena rantai dgn tak kena rantai sama aje.. apa pendapat korang...

Monday, August 23, 2010

~Belajar niat Puasa~

Ye tak ye.. dah dekat separuh ramadhan dah ni kan... baru teringat betul ke niat puasa aku ni.. lafaz niat ngan niat dlm ati tu selari ke.. keh keh keh.. ke ko niat pose sekerat ari je.. patut le bila sampai tgh ari je.. ko dah tak larat.. maklum le pose tu setahun skali.. lafaz niat bahasa arab tu tak brapa nak hafal laaa... niat dlm ati tu pakai tibai aje.. janji ada niatkan pose dlm bulan ramadhan... fardu.. kerana Allah Taala.. ye tak...???

Haa.. ini aku kasi satu formula baru untuk korang ingat lafaz niat pose ni sampai bila22... dan ia boleh di wariskan pada anak22 korang jugak.. check it out.!!!

Saturday, August 21, 2010

Solat atau sembahyang..


Ini ada satu masa'alah... aku baru benda ni dari mail kat tempat keje aku.. ada satu perkara yg buat aku konfius.. nak minta pendapat pada mereka-mereka yg bijaksana dlm hal agama ni... klu tak di beri line-clear boleh tergugat aqidah kita ni... lagi satu... perkara ini dah selalu pun kita guna dan pakai selama ini...

tup-tup dpt mail ni.. buat aku terkedu lidah dan buntu.. tol ke ni.. takkan benda22 se simple ini boleh merosak kan nilai22 kepercayaan kita..

Jom kita layan dulu petikan mail ni.....


Friday, August 20, 2010

Kad Raya Digital....

Terhangat! Buah Tangan Eksklusif Kartunis Ubi... 

"Kini anda tidak perlu perlu bimbang jika tiada KAD RAYA untuk dihantar kepada ibu bapa, sahabat handai serta yang tersayang kerana hanya dengan SATU KLIK, semuanya akan menerima UCAPAN RAYA anda !"

Free Movie Online... !


Sekarang ini zaman canggih.. dah tak yah lagi gi cineplax ke hape ke klu nak nengok movie @ wayang kata org lama dulu.. duduk je depan skrin komputer ni.. layan internet, pastu cari je tajuk kat google.. Ada berpuluh laman webs yg kasi nengok wayang free... bukan wayang free kat bilik mandi tu le.. ni movie box office nyer.. 

Tuesday, August 17, 2010

Peraduan: Copy & Paste Raya

Peraduan : Copy & Paste Raya anjuran MediaHehe. Tarikh tutup pada 25 Ogos 2010. Untuk maklumat lanjut kliksini :
Memory: 1GB
Accessories: Earphone, CD, Manual, USB Cable & Battery Charger

Raya tahun ni saya nak layan lagu Selamat Hari Raya, Balik Kampung, Dendang Perantau dan lain-lain dengan MP4 yang dihadiahkan oleh MediaHehe..Kalau terasa nak MP4 ni gak, boleh usha www.gambarhehe.com"

Raya tahun ni saya nak tangkap gambar kuih semperit, lemang Pak Ali, ketupat rendang dan semualah dengan Kamera Digital yang dihadiahkan oleh MediaHehe..
Kalau terasa nak Kamera Digital ni gak, boleh usha www.gambarhehe.com

Thursday, August 12, 2010

Ramadhan datang lagi...

Tup.. tup.. dah pon setahun berlalu.. dan bulan pose pun dtg lg.. bulan yg penuh dgn keberkatan.. bulan yg mulia.. bulan rezeki.. dan mcm22 kelebihan lagi...Pendek kata ramai le yg tak sabor menunggu tiba nye bulan pose ni... ada beberapa kategori manusia yg suka bila bulan pose ni dtg.. sape ye..??? jom check it out..

Sudoku